2011年11月2日水曜日

Maintenance : Blender Scripts


Face Bone Tool : ノーチェック。但し、以下の問題が発生すると思われる*
Deform Bone Aid @ Face : Rotation-Matrixのバグ修正に伴う修正を行った。但し、以下の問題あり*
Deform Bone Aid @ Body : 上に同じ
Blend Pose : Rotation-Matrixのバグ修正に伴う修正を行った。
Others : ノーチェック。最近のBlenderの変更による影響は無いと思われる。

*問題点 : 現在、バンドル関数によるエディットボーンへのカスタムプロパティの登録が行えない。これにより、カスタムプロパティで対象ボーンをマーキングしているため、各削除、リセット機能が使えない。

もともとBone Edit Modeで新規作成したBoneはEdit Modeを抜けないとData Boneにアクセス出来ないが、Edit Boneに設定したプロパティはそのままData Boneに引き継がれていた。これが引き継がれなくなったためと思われるが、確認は後日行う。




Face Bone Tool : Not developed. However,it may have the following trouble*
Deform Bone Aid @ Face : Fixed the fix of rotation-matrix bug,but there is the following trouble.
Deform Bone Aid @ Body : Same as above
Blend Pose : Fixed the fix of rotation-matrix bug
Others : Not developed,but I think those are not influenced by recent change of Blender

*Trouble : Edit Bone's Custom property can't be set by bundled function. By this trouble,the function of remove and re-set can't work because I marked those bones by custom properties.
The new bones in Bone Edit Mode couldn't be taken from Data Bone Set until finishing Edit Mode from the first,but the properties of edit bones were taken to the data bones. So I think it is because that was to be impossible,and I will test it after.

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